Как да избегнем фигурата на снежен човек

 

http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=399406

През зимата скуката или мрачното настроение най-често се лекуват чрез злоупотреба с много или боклукчава храна. В резултат на това, когато настъпи пролетта, може да не успеете да влезете в любимите си дънки. Ето няколко съвета как да избегнете напълняването през зимата.
По-често яжте супа 
Особено ако тя стане любимото ви ястие по време на обяд, ще ви помогне да останете стройни. Изследователи от Държавния университет на Пенсилвания са установили, че хората, които обядват супа, поемат със 100 калории по-малко. Предпочитайте нискокалоричните супи – зеленчукова, доматена, морковена.
Направете си разходка по обед
Недостигът на светлина през зимата намалява нивото на серотонина, предизвиквайки умора и повишаване на апетита. Петнайсетминутната разходка ще ви помогне да получите дозата дневна светлина, която ще повиши нивото на серотонин, а освен това ще потренирате мускулите на глезените и ще изгорите поне 70 калории.
Избирайте "добрите" въглехидрати
Хората, спазващи диетата на Аткинс например, често изпадат в депресия. Въглехидратите също помагат да се произведе серотонин. Трябва просто да се стремите да замените "захарните" въглехидрати (като бисквити и бял хляб) с пълнозърнести храни.
Изхвърлете рекламите за доставка на храна по домовете
Замисляли ли сте се защо през зимата броят на тези реклами в пощенската ви кутия се увеличава?
Внимавайте с кафето
Старайте се да избягвате изкушенията като чаша кафе с мляко, капучино или горещ шоколад. Капучиното съдържа 153 калории, а шоколадът със сметана – 448. Но теглото се увеличава не само за сметка на тези калории. Изследвания показват, че прекомерното количество кофеин буквално заставя организма да натрупва мазнини. Предпочитайте плодовите или билковите чайове, в които няма нито кофеин, нито калории.
Попълнете запасите от белтъчини
Употребата на храна , богата на триптофан (строителен материал за белтъчините), ще ви помогне да се справите с пристъпите на глад, предизвикани поради психологически причини. Колкото повече продукти със съдържание на триптофан приемате, толкова повече серотонин ще произвеждате и по-добре ще се чувствате. Най-добрите източници на триптофан са пилешкото и пуешкото месо, рибата, яйцата, кашкавалът, орехите и зърнените култури.
Яжте повече оранжево
Специалисти твърдят, че оранжевият цвят повдига настроението и придава енергия. Освен това повечето оранжеви продукти са нискокалорични: портокали, мандарини, кайсии, моркови, манго.
Повече пипер
Пикантната храна изгаря мазнините. Изследванията показват, че пиперът повишава с 50% ритъма на сърцето и обмяната на веществата в продължение на 3 часа след храненето.
Правете любов не война
Сексът освобождава хормоните на щастието – ендорфините, а колкото по-щастлив е човек, толкова по-малко търси утеха в храната. Освен това по време на секс се изгарят 140 калории.
Спете повече
Учените смятат, че хроничното недоспиване води до увеличаване на теглото, тъй като недостигът на сън качва нивото на хормоните, влияещи върху апетита.
Приемайте достатъчно течности
През зимата често забравяме, че трябва да се пие около 2 литра вода дневно.
Започнете да готвите
Заловете се с кулинарни експерименти през зимните вечери. Избирайте полезни продукти, чието нарязване и приготвяне ще ви помогнат да изгорите поне 120 калории за половин час.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s