Диетични ястия

Напоследък е  станало  модерно да се публикуват рецепти за различни ястия. Това май е голямо постижение! Жените все по-често се занимават с готвене. Мъжете, предполагам, са особено доволни.  Какво по-хубаво от “нееманципирана жена”? Няма лошо! Още повече, че по почти всички телевизионни канали всекидневно Иван Звездев, Ути Бъчваров и редица други готвачи ни заливат с разнообразни рецепти. Явно се отдава голямо значение на храненето. Е, но това не намалява процентите на хора с наднормено тегло и затлъстяване. Все повече хора започват да се хранят с вегетарианска храна, защото смятат, че “ядат приятелите си”, консумирайки месо. И това е въпрос на гледна точка.

10121003Аз не съм вегетарианка, но някои от рецептите, които искам да споделя, сигурно ще харесат и на много вегетарианци. Заглавието е “диетични ястия”, тъй като аз не пържа, не панирам, не ползвам пикантни подправки – с една дума ястията могат да се ядат и от хора с различни стомашни проблеми.

Не мислете, че се правя на голяма готвачка. Напротив – готвенето винаги ми е било не особено приятно занимание, затова пък храненето винаги съм смятала за удоволствие. Обичам да приготвям храна бързо, без да се въртя около печката с часове.

Ето и първата ми рецепта за ОГРЕТЕН ОТ ТИКВИЧКИ:

В зависимост от това колко тиквички имате можете да прецените какво количество продукти да употребите. Аз ви предлагам да вземете 2, 3 или 4 тиквички. Измивате хубаво, режете дръжките и слагате да се 10121004сварят леко в подсолена вода. След като омекнат ги изваждате от тенджерата, нарязвате ги на парченца и ги нареждате в тава или  подходящ съд, леко намаслен с лъжица олио или парченце масло. Върху първия ред тиквички ръсите натрошено сирене (около 200 – 250 грама) и отново ред тиквички. Поръсвате с нарязан копър и обелен, и нарязан половин домат. Заливате с водата от варенето на тиквичките и слагате във фурната да се пече. (на около 200 – 250 градуса, ако печката ви е с градуси).  Когато водата се поизпари и ястието се зачерви леко се прави заливка с 3 яйца, 2 супени лъжици брашно и половин литър прясно мляко. Заливате ястието и го оставяте да се пече до зачервяване на заливката. За по-добър вид отгоре ръсите с пресен, нарязан на ситно магданоз.

По този начин можете да приготвите огретен с картофи, с броколи, със спанак и други зеленчуци. Можете да прибавите и други подправки, в зависимост от вкуса ви.

ДА ВИ Е СЛАДКО!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s