Десет урока върху салфетка – урок 16

ГЛАВА ХVІ
Важни въпроси и разоръжаващи контрааргументи.

Както вече подчертах, твоята работа наподобява огромно строящо се здание. Няма да го видиш до момента, в който под грунда се покаже основата. Същото се получава и в пряката ти работа в MLM – няма да спечелиш нищо ( нямаш и интерес) докато не изградиш основата на бизнеса си.
Можеш да кажеш на човека небизнесмен: “Виждам, че се съмняваш дали да се захванеш с това или не. Ако се решиш можеш да си сигурен, че ще те подготвя за работата. Ако си мислех, че няма да имаш успех, въобще не бих ти говорил за това.” По този повод можеш да зададеш въпроса: “Защо да предоставям на някого тази възможност, като мисля, че той няма да има успех?” Можеш да добавиш: “След 30 дни ти ще знаеш повече и ще разбереш защо ме вълнуват възможностите на този бизнес.”
Трябва ли да се продава?
Не. Продажбата ще бъде естествен резултат от създаването на бизнес. Стоките не трябва да се продават, а само да се предлагат на приятели и роднини. Ти вече си присъствал на презентациите на прахосмукачки, тенджери и индикатори за пожар. Това е, което повечето хора наричат продажба. “Продажбата, това е обръщане към друг човек с цел да му се продаде нещо, от което той няма нужда или не иска да купи.” В MLM не е необходимо да се занимаваме с нещо подобно. Първо ти се занимаваш с хора, които познаваш и второ им предлагаш нещо, от което имат нужда и искат да купят.
Нима това не е пирамида?
Не. Разликата между MLM и системите на пирамидите е в това, че те са нелегални. MLM работи повече от 30 години и ако беше нелегална отдавна щяха да я забранят. Когато ти изтъкват пирамидата като контрааргумент в повечето случаи хората се боят от банкрут. Човекът, с който се занимаваш се бои да изпита твоята програма и смята, че ако те попита за пирамидата ще те обиди. Повечето от разпространителите на стоки не знаят как да реагират на подобен въпрос.
Не мога да си позволя да встъпя в бизнеса.
В повечето фирми MLM е достатъчна първоначална вноска от не повече от 100 долара. Щом човек не иска да работи цял живот за други, той не може да откаже тази възможност. Според мен изразът “успях” означава да имам повече пари, отколкото мога или имам време да изхарча.
Смятам, че ако работиш за друг е логично да не “успееш”.
Жена ми (мъжът ми) не се интересува от този въпрос
Нека това да не те спира. В повечето случаи само един от съпрузите встъпва в бизнеса. Успехите на бизнеса показват, че членовете на семейството също стоят в “бойните редове”. Ако това стане работата ще потръгне. Когато в MLM една съпружеска двойка създава нещо, това не е просто 1+1=2, а нещо много повече. Явлението има чудотворно въздействие.
Преимущество ли е, че новаците се спонсорират директно от фирмата?
Не. Аз го смятам за недостатък. Колкото повече сътрудници има между теб и фирмата, толкова по-добре. Всеки, който се намира на началната линия на твоето спонсориране, може да помага на дейността ти. Ако те спонсорира фирма, ти си оставен сам на себе си.
Кое е най-ниското ниво, на което трябва да се работи?
Колкото си по-дълбоко, толкова по-добре. Повечето от разпространителите на стоки не отиват по-далеч от нивото носещо печалба. Това е неправилно. Спомни си “урок №9”. Ако умееш да работиш под нивото носещо печалба, то ти ще разместиш “пламъка” под разпространителите, което ще ти донесе допълнителна печалба.
Не разполагам с време за това
“Вербуването” и спонсорирането се състоят от четири елемента.
1. връзки
2. време
3. енергия
4. умение
Ако се занимавам с много зает човек, му казвам следното: “Не искам да ангажирам времето ти, а да използвам връзките ти. Разкажи на приятелите си за MLM и ме срещни с тях. С други думи аз използвам твоите връзки и моето време, енергия и умения. Ти ще загубиш 2 минути, а аз 2 часа.”
Каква е разликата между “вербуване” и спонсориране?
Ние наричаме вербуване, привличането в бизнеса на човек, който има опит в MLM. Спонсориране означава, че в MLM се привлича нов човек, за чието обучение ти носиш отговорност. С вербуване бизнесът се създава по-бързо, отколкото чрез спонсориране.
Колко бързо расте MLM?
Примерно с 30% на година. Тази година са създадени 1500 нови фирми. В САЩ числото на активните разпространители на стоки се колебае между 5 и 7 милиона. Тези данни са от НАЦИОНАЛНИЯ СЪЮЗ НА MLM на конференцията на собствениците в Лас Вегас от февруари 1984г.
Спонсорът не помага. Какво трябва да се направи?
Върви нагоре по линия на спонсорите, докато не срещнеш някого, който да ти помогне. Неактивният спонсор все едно ще отпадне и тогава ти ще станеш първа линия на на спонсора, който ти помогне.
На 2 часа път с автомобил има град. Там познавам 5 човека. Мога ли да спонсорирам всичките или е по-добре да спонсорирам един, а той да спонсорира останалите?
Никога не поставяй хората един под друг, освен ако не ти си свързал двете страни. Благодарение на това се появяват взаимните преимущества и подръжки. Затова аз бих организирал “цвъртяща среща”, където да представя останалите четирима на този един. Ако след това започнат да си сътрудничат – прекрасно. Ако ли не – не се притеснявай. Спонсорирай сам останалите четирима.
А ако банкрутирам?
В MLM това е невъзможно. В най-лошия случай можеш просто да се откажеш от тази работа. Ако ти е омръзнала тази форма отиди в друга. Никога не напускай! Представи си, че на този паметник може да има два надписа (попълни празното място с името си):
А/ “Тук почива …, който веднъж в живота си се опита да направи нещо, а след това се отказа”, или
Б/ “Тук почива …,който нито веднъж не създаде нещо голямо, но не престана да се опитва.”
Кога да напусна предишната работа?
Мнозина от разпространителите твърде бързо искат да се захванат с новата работа. Това е грешка. По-добре да не напускаш работа, докато не си си изградил надежден тил и не си започнал да печелиш в MLM поне два пъти повече, отколкото преди.
Как да се изобрази графически разликата между голямата продажба и сериозното спонсориране и работата с петима сериозни разпространители на стоки?
Разпространителят, който много продава и много спонсорира се обозначава с линия “А”. Разпространителят работещ с няколко сериозни човека се означава с линия “В”. Попитай новите си партньори на коя линия биха искали да се намират. Ако изберат “В”, ги попитай: “Ако си на линия “В” няма да спечелиш много пари през първите месеци. Разбираш ли?” отново им напомни, че до края на шестия месец трябва да имат търпение.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.